قبل از ورزش چه بخوریم؟

به میزان غذایی که می خورید توجه کنید. باید به اندازه باشد. اگر کم باشد ممکن است در طول ورزش خسته شوید. عکس آن هم باید گفته گردد که اگر میزان غذا زیاد باشد معده سنگین می گردد و نمی توانید آن طور که باید و می خواهید ورزش کنید.

قبل از ورزش چه بخوریم؟

به گزارش خبرنگاران، فرادید نوشت: خوردن قبل از ورزش فواید زیادی دارد که از نظر علمی هم اثبات شده است. مصرف به اندازه کالری انرژی لازم را برای بدن شما به گونه ای فراهم می نماید که در طول فعالیت بدنی در بالاترین حد خود باشد.

به شما خواهیم گفت که قبل از ورزش چه غذا هایی مصرف کنید.

بیشتر افرادی که ورزش می نمایند بر این باورند که قبل از آغاز تمرینات نباید هیچگونه مواد خوراکی مصرف نمایند اما دانشمندان در تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده اند که باید قبل از آغاز هر نوع فعالیت ورزشی غذا بخورید. بدن شما به انرژی احتیاج دارد تا بتواند فعالیت های فیزیکی را به طور کامل و بدون هیچ نقصی انجام دهد. اگر شما به صورت روتین و همیشگی در ساعاتی از روز ورزش می کنید، پس غذا خوردن و این که چه می خورید بسیار اهمیت پیدا می نماید.

البته این همه تأکید برای خوردن قبل از ورزش به این معنا نیست که شما می توانید قبل از کار با تردمیل، مثلا پیتزا بخورید. نه! شما باید در انتخاب مواد غذایی دقت کنید.

غذا هایی که شما قبل از ورزش کردن می خورید ارتباط مستقیمی با نوع ورزش و هدف شما از انجام آن دارد. مثلا اگر می خواهید وزن کم کنید باید خوراکی های کم کالری بخورید تا به کبد و عضلات شما گلوکز اضافی نرسد. در عوض اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش توده عضلانی باشد، قبل از آغاز تمرینات باید انرژی ذخیره کنید، پس پروتئین، چربی و کربوهیدرات بهترین گزینه های شما برای خوردن قبل از ورزش است.

چه زمانی و چه مقدار غذا قبل از ورزش کردن باید بخوریم؟

به طور معمول حداقل نیم ساعت قبل از ورزش کردن، غذا بخورید. البته این زمان با توجه به غذایی که می خواهید بخورید تغییر می نماید. چون قبل از ورزش باید غذا هضم گردد در غیر این صورت تمام انرژی تان برای بالا بردن سوخت و ساز بدن تان، صرف هضم غذا در معده می گردد.

به میزان غذایی هم که می خورید توجه کنید. باید به اندازه باشد. اگر کم باشد ممکن است در طول ورزش خسته شوید. عکس آن هم باید گفته گردد که اگر میزان غذا زیاد باشد معده سنگین می گردد و نمی توانید آن طور که باید و می خواهید ورزش کنید.

در حالت ایده آل شما باید غذا های مغذی و با کیفیت بخورید و قبل از تمرینات ورزشی غذا را به عنوان یک تأمین نماینده انرژی مصرف کنید.

اهمیت مصرف کربوهیدرات، پروتئین، مایعات قبل از تمرینات ورزشی

کربوهیدرات ها به دلیل این که به آسانی هضم می شوند، بهترین مواد غذایی برای قبل از ورزش هستند. غلات، نان سبوس دار، ماکارونی، برنج، میوه ها و سبزیجات گزینه هایی هستند که کربوهیدرات دارند و می توانید بخورید. البته بهتر است مخلوطی از کربوهیدرات های ساده و ترکیبی را بهره ببرید.

اگر قصد دارید روی عضلات خود کار و آنها را تقویت و برجسته کنید باید پروتئین بخورید. انواع ژامبون، تخم مرغ، محصولات لبنی و... حاوی پروتئین هستند. در مصرف این گروه از مواد غذایی به یاد داشته باشید که حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از تمرین بخورید تا بتوانید به راحتی آن را هضم کنید.

نکته مهم دیگری که فراموش نکنید این است که قبل از انجام هر نوع ورزشی به میزان کافی آب بنوشید. نیم ساعت قبل از انجام تمرینات حداقل نیم لیتر آب بخورید. البته می توانید آبمیوه یا چای و قهوه تلخ را جایگزین کنید. مصرف مایعات به خصوص در فعالیت های ورزشی که صبح انجام می گردد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مواد غذایی مناسب قبل و بعد از ورزش

موز یکی از بهترین میوه ها برای قبل و بعد از ورزش است که مقادیر زیادی پتاسیم دارد و می تواند جای مواد معدنی ای را که در طول ورزش از بدن دفع می گردد، پر کند. علاوه بر این موز کربوهیدرات هم دارد و انرژی لازم را برای انجام فعالیت ها تأمین می نماید.

به طور کلی میوه ها به دلیل در دسترس بودن بهترین انتخاب قبل از ورزش کردن هستند. می توانید برای ایجاد تنوع میوه ها را به صورت اسموتی، آب میوه یا مخلوط در ماست و با غلات مصرف کنید.

در بعضی موارد هم اگر زمان کافی برای تهیه غذای مناسب نداشتید یک تکه نان با مقداری مربا می تواند راهگشا باشد. مهم این است با رعایت انتخاب غذا های کم کالری انرژی لازم تأمین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قبل از ورزش چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از ورزش چه بخوریم؟"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید